torsdag den 23. juni 2016

Crochet-a-long colours and squares part 1.

Jeg er ved at lave et tæppe og tænkte at det kunne være sjovt hvis nogen ville følge mig. 
I am making a new blanket and I think it could be fun, if you want to follow me.

1. 
Masser af rester og en grund farve
plenty of unused yarn


2. 
Hvilke slags garn og hvilke størrelse hæklenål. 
what kind of yarn and what size crochet hook




3.
Første del af mønsteret

 The first part of the pattern


Jeg laver 29 firekanter på 2,5 mm hæklenål, men den kan jo gøres korter og længer alt efter hvor langt et tæppe man ønsker.
I make 29 squares, on a hook 2,5 mm, but you can make as long or short as you like. 

Første del af mønsteret: 
1. 17 lm, 1 stm i 4 lm fra nålen, 1 stm i alle lm, 15 stm i alt, vend med 3 lm
2. 1 stm i alle stm og vend med 3
Gentag række 2 
Når du har 7 rækker skiftes der farve. 

First part of the pattern:
1. Chain 17 one DC in 4. chain from the hook, one DC in every chain so you have 15 DC, turn with chain 3
2. one DC in every DC and turn with chain 3
Repeat when you have 7 rows change color.


Forsæt til du har 29 firekanter 
Continue until you have 29 squares this is the first piece

Forsættelse følger i morgen. 
To be continued tomorrow


Del de arbejde på Instagram #coloursandsquares 
Share your work on Instagram #coloursandsquares


Part 2.
Part 3.






6 kommentarer:

  1. Super godt tak jeg følger med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder super lave # coloursandsquares

      Slet
  2. Er lidt i tvivl om jeg fik sendt mit opslag - Sjov ide - tak
    Er med på udfordringen - sygemeldt og trænger til at blive udfordret.
    Hvordan får jeg besked om dine opdateringer???
    Vh
    Anne Laulund

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lave et nyt opslag igen i morgen, ligger det på lykkelig hæklerier og instagram

      Slet
  3. Er lige i gang med et bomuldstæppe i samme stil - men efter det vil jeg prøve med uld og være med her

    SvarSlet